יום שלישי, 26 ביולי 2011

מהמטבח (הרומני) באהבה...

כבר 3 שנים שאנחנו מפנטזים על מטבח לקטן, וזה כבר גדל, הצטרפה לו שותפה, ומטבח עדיין אין... וזה לא שקפאנו על שמרינו, בכלל לא! אני למשל, עשיתי המון כמו לבקש יפה, להתחנן, להתעצבן, להחליט שבעצם אני יכולה להכין לבד, לבקש שוב ועוד ועוד.
ביום הולדת 3 של דור (לפני יותר משנה), בבוקר החגיגה המשפחתית פתאום נזכרנו שמתנה מאבא ואמא חסרה.. מהר רצנו לג'אנקיה הסמוכה והתחלנו לנבור, יצאנו עם ספק ארונית ספק 2 מדפים וב45 דקות (כולל הנבירה) המצאנו מתקן חדש.. מטבח זה לא היה, אבל קראנו לזה "הצרכניה" וזה בהחלט סיפק את הסחורה לכמה חודשים..



מאז הצרכניה שימשה כמקום אחסון לכלי המטבח וה"כאילו אוכל", מעלה אבק (כמו כולנו) ובעיקר - הזכירה לי שעדיין אין מטבח...








בפסח (אנחנו מדברים פה על החלטות שלוקח לעבד אותן חודשים רבים) ביקרנו אצל מעיין המוכשרת שבמהלך חופשת הלידה בנתה לבנים שלה (שלא מבינים כמה שפר חלקם ביחס לפעוטות אחרים) מטבח מדוגם במו ידיה:

מטבח מרווח ומאובזר כמו שכל אמא חולמת עליו, עם גימורים מושלמים (ציר פנימי, זויות לפרספקס של דלת התנור ועוד שדרוגים שבילדים שלי בחיים לא הייתי משקיעה..)










אלולה ודורדור לא עזבו אותו


וממש שמעתי אותם ממלמלים "אח.. לו רק היה לנו מטבח.. עולם הדמיון שלנו היה מתפתח, היצירתיות שבנו היתה מתגלה סופסוף.. אם רק היינו כמו כולם.."









הם כלכך נהנו שהחלטתי לתת צ'אנס לשידה שמחכה אצלנו כבר שנה לההפך למטבח, בדיוק בשבוע שבו גיבשתי את ההחלטה אורי החליט לעשות מעשה! (מוסיקה דרמטית בבקשה) הוא ניגש - ללא תיאום מראש! וניסר חור לכיור - ללא אישור תוכניות! והוריד מדף - ללא התייעצות מוקדמת! והרכיב ברז.. בדיוק באמצע.
סימני הקריאה בפסקה הקודמת מרמזים על התמונה שמתקרבת.. הכוונה היתה כ"כ טובה אבל הביצוע.. מזל שהוא לא קורא כאן.

בכל מקרה, זה היה כ"כ גרוע אבל הנחתי בחצר לראות מה יקרה. פזרתי פרורי במבה והתרחקתי בשקט.. ואכן הם הגיעו. . (הילדים, כן? גם הנמלים) ודווקא אהבו.







זה רק דירבן אותי להכין להם מטבח אמיתי, ואת זה המזעזע נתתי להם לצבוע בגואש. זה נגמר בהרבה תמונות שלא ניתן לפרסם ברשת של ילדים ערומים צבועים ל-ג-מ-ר-י. ובמקלחת.


כאן רואים יותר טוב שה"מטבח" הזה הוא בעצם אסופת פלטות באיכות ירודה, לא רואים שחצי מהחלק האחורי חסר (ז"ת אין גב מתחת לקו הכיור..) ושחיתוך הכיור של אורי נעשה, אממ, ביד חופשית?







בינתיים, בתאום מושלם, גם בקצה הצפוני של העמק אמא נוספת שמעה את אותו מלמול חרישי (שלא לומר דמיוני) מבנותיה..
כך יצא ששילבנו כוחות 2 המשפחות - ז"ת יואב (צפונית לעמק) ניגר 2 מטבחים תוך שימוש במידות של מעיין, הפקת לקחים (להנמיך את המטבח למשל) והתאמה לשטח (אין מצב למטבח מרווח..), אורי סיפק בירות וחברה (וגם ניסר כמה קוים שאני מעדיפה לא להודות שהגיעו מאצלנו)

אני חיבת לציין שאת המאסה של העבודה הגברים עשו (ללא התייעצות מספקת. לטעמי.) אבל כבר לא היה הרבה על מה להתלונן (-:

למדנו הרבה.. וחלק ממה שרשמנו לשיפור:
- אם מתעקשים על מדף : חובה ברז עומד.
- צירים פנימיים זה לא פינוק.
- מבאס כשלא נשאר מספיק מקום לידית וטיימר בחלק של התנור.


וכמובן שהבנות מונו לאחראיות צביעה ואבזור..


(מי שם לב לשינוי הצבע? בהתחלה רציתי כפרי-וינטאג' וניסיתי טורקיז דהוי, מהר נזכרתי שזה לא ממש אני. לצערי. ירוק דשא מזעזע זה כאן!)


אנחנו מתים עליו! הוא ממש לא מושלם, בלשון המעטה, אבל הוא שלנו ואנחנו מבסוטים.




עשינו מישמש השראה מכל הבא ליד, גובה מוצלח מאוד ממטבחי פטיט והחלטות צבעוניות ממטבחים קטנים ובטח מעוד כמה מקומות כי את רוב זמננו בבניית המטבחים האלו (כאמור פרויקט ארוך טווח עד מאוד..כמעט שנה..) בילינו עם בקבוקי בירה ליד לפטופים אחרי השילדים נרדמו ושוטטנו ברביעיה באתרים לוהטים (לוהטים במובן של "מי שחם לו במטבח.." וכו').
הנה המטבח השני:


אומנם חסר לו עדיין וילון כי לא הצלחתי להחליט איזה בד יתאים ו-גם הוא סובל מכך שלא מצאנו ברז עומד וזול ונאלצנו להשתמש בברזים גדולים מדי שקצת הורסים את העיצוב.

והגליק: במקום כיריים הודבקו תחתיות וינטאג' מדליקות בצבעים יפהיפייייים!







ואפשר להוריד את התוכנית נגרות שיואב הכין כאן - שרטוט ב google sketchup ב 3D - יואב החליט שננסה להראות מקצועיים ואומנם הצלחנו (להצלחה אבות רבים, אמרו כבר?), ז"ת הצלחנו למרוח עוד 2 ערבים על הפונקציות שיואב למד בתוכנה כמו החלפת תאורות/שינוי דוגמניות לשביעות רצון כולם/מבט מזויות שלא מעניינות (למשל מנקודת מבט של ילד - למי אכפת?..). נסו ותהנו.

כאמור עדיף שהמגירה הנפתחת של התנור תהיה עליונה כי עכשיו היא נפתחת לרצפה, מספיק ילד אחד שיעמוד עליה.. ואני כבר אעדכן בקרוב כשזה יקרה (-:

אני חושבת שיומיים בילינו רק להתקין את הסוגר המגנטי לתנור..




בינתיים הוצאנו את "הצרכניה" למשחקי גינה עד שתתפורר לחלוטין והיא דווקא זוכה שוב לעדנה, יש לה לוח מחיק מקדימה:


כן, לא טעית, אצלנו עוגה עולה "3 ימים".











הבעיה העיקרית שלה שהיא, מממ, לא ממש יציבה (-:




















ועצה שווה זהב: ידוע הרי שאין מטבח שלם ללא בקבוק וויסקי, והמהדרין לא יסתפקו בפחות מבייליס (לנשים בקהל ולאלו שאוהבים להרוס קפה טוב - ובגיל 4 יש הרבה כאלו), בקבוקי זכוכית מעט בעייתים אבל מצאנו תחליף מושלם..

אלו בקבוקי פלסטיק, "טעימות" של מיטב המותגים באריזות פלסטיק שמוכרים בדיוטי-פרי - מתנה מעולה - גם להורים (בהתחלה) וגם לילדים..





ובמטבח שלנו מככבת ערכת עץ מתוקה להפליא שקניתי כאפיקומן לאלולה - החרדל/קטשופ ממנה ומשמאל למעלה אפשר לראות את הקופסא שמשמשת כאחסון מעולה ויש לה את הידית-המבורגר המדליקה.
שאר ה"אוכלים" מאיקאה (עולה יקר לביצוע הזול) וקופסאות מהמטבח - קוטג' , יוגורטים - להיט, וכל פעם שנשבר.. תמיד יש חדש (-:
המטבחים עומד במטבחים (רציתי לכתוב ב"מטבח הגדול", אבל אין הרבה הבדל למעט גובה משטח העבודה..) - מיקום אידאלי לתעסוקת ילדים, ותמונה אחרונה של האבולוציה המטבחית שלנו:



ותודה לחברים הכי טובים שלי.
כשסופסוף הילדים יעשו מליונים, בזכות משחקי הדמיון והחשיבה היצירתית שפותחה בילדותם כמובן, אני יודעת שתגיעו להזדכות על האחוז שלכם בהשקעה החינוכית (-:









דמיינו שרשמתי גם מתכון מוצלח לממליגה, טוב?

ליל מנוחה
בעיקר פורמת

22 תגובות:

  1. מי צריך ממליגה? :-) נראה מעולה המטבח שלכם!

    השבמחק
  2. את קורעת!!!! איזה מעולים אתם!!! אני מקווה שהילדים שלכם כן מבינים כמה שפר חלקם ביחס לילדים אחרים!!!

    השבמחק
  3. מקסים, איזה משקיענים, ואיזה כיף לילדים!

    השבמחק
  4. מקסים מקסים מקסים!!!
    אהבתי במיוחד את הפירוט בכתיבה, מצחיק וכייפי!
    והמטבח כמובן נהדר! אני בטוחה שהילדים נהנהים ממנו מאד. (גם לנו יש את ערכת העץ הזו כמתנת אפיקומן חחח)

    השבמחק
  5. יום אחד הם יקראו את זה וממש ממש ממש יעריכו את מה שעשיתם עבורם :-). מקסימים אתם.

    השבמחק
  6. המטבחים מקסימים כיף לילדים וכל הכבוד לכם, גם אנחנו תכננו כזה לקח לנו הרבה שנים לתכנן בסוף הילדים גדלו וכנראה ישארו חסרי דימיון ויצירתיות.

    השבמחק
  7. איזה מזל שממליגה אני לא אוכלת... והעיקר שבסוף יש מטבח...

    השבמחק
  8. אח, איזה חמידות של מטבח, אני רוצה גם
    נשיקות
    מקופלת

    השבמחק
  9. איזה כיף של מטבח יצא בסוף!
    והכתיבה שלך... ממש כיפית על הבוקר :-)

    השבמחק
  10. יופי של מטבח. וגם את הצרכנייה אהבתי (בעיקר בגלל שהמילה הזאת בסכנת הכחדות). שימשיך להיות לכם קיץ כייפי ופעיל.

    השבמחק
  11. מתכון לממליגה עכשיו!
    יצא לכם משגע! ואוי ואבוי לך אם את שוב מלכלכת על הירוק דשא המקסים הזה!! ואיפה הראפלס שהבטחת לי איפה??
    ולסיוף שוב אומר,את חייבת לפצוח בקריירת לילה של סטנדאפיסטית!

    השבמחק
  12. המטבח מקסים! אין כמו עבודת יד...
    גם אני קניתי מתנת חג פסח לשירה את הסט של fast food במבצע שהיה ומחכה למבצע הבא.....
    תתחדשו!

    השבמחק
  13. הירוק הזה משגע! וכל כך כיף לקרוא אותך! מתי את באה? שעת הש מתקרבת..

    השבמחק
  14. סחטיין על השרטוט
    באמת נראה מקצועי

    וכאן המקום להודות שגם אני קורא קבוע ומרוצה....
    כל הכבוד
    יקי

    השבמחק
  15. יצא מקסים, אני רואה שבסוף הסתדרתם עם הכיור, הכי כיף מטבח תוצרת בית והכי כיף שהוא במטבח

    השבמחק
  16. יצא לכם מטבח משגע ומאד אהבתי את הצרכניה-בטח הילדים נהנו מהתהליך עצמו
    ומזל שאני רומניה אסלית-אחרת הייתי דורשת מתכון

    השבמחק
  17. משגע, תוצרת הבית שלכם מלאה באהבה, הירוק נהדר!
    אוהבת את החינוך לבקבוקונים הקטנים מגיל צעיר...ישר כוח!

    השבמחק
  18. איזה מקסים! שאפו על ההשקעה :)

    השבמחק
  19. מ-ש-ג-ע!!!
    אצלנו מונחת שידה ארוכה שמצאתי וסחבתי בעמל רב בעודי מנווטת עגלה עם פעוטה בת שנתיים ביד אחת, ומחכה להפוך למטבח. אולי זה ייתן לי את הדרייב...
    המטבחים, שלך ושל כל השאר פשוט מקסימים!

    השבמחק
  20. איזה פוסט משובח שיש בו הכל: סיפורים מרתקים ומותחים עם הרבה הסתעפויות, כתיבה מצחיקה ושוטפת, תמונות יפות של תוצרים יצירתיים וילדים מאושרים. יצאו מטבחים משגעים והכי כיף גם לדעת שמדובר בעבודת בית. אני צופה שהמטבח ישרת נאמנה לא רק את ילדיך אלא גם את ילדיהם .....

    השבמחק
  21. פשוט מושלם!

    פעילות נהדרת לשתף בה את הילדים, וליצור את המטבח שהם רוצים! כמה נהדר :)

    מאוד אוהבת את סגנון הכתיבה שלך - מעניין ונקרא מעצמו.

    השבמחק