יום שלישי, 22 במרץ 2011

הדרכה מצולמת: כפתורי לבד רקומים וקלים

הבטחות מקיימים: הדרכה מצולמת לכפתורי לבד ועל הדרך גם שדרוג קופסת נעליים..

בפורים שלחתי משלוח מנות במסגרת החלפה של פורום טכסטיל וליבוד, בתוכו היו גם כפתורי הלבד האלו:


והנה ההדרכה, הם פשוטים וחביבים ולדעתי יכולים לשדרג כל-מיניהים:

מה צריך?

לבד

חוט רקמה ומחט

מנקה מקטרות (בסדר, עלית עלי, יש לי סטוק שמסרב להגמר.. גם חוט רקמה יהיה בסדר גמור)

אקרילן



אזהרה לרגישות אסתטית.. צילומים נוראיים בהתחלה - ניסיתי לפצות בהמשך (-:

גוזרים 2 עיגולי לבד לכל כפתור (אני השתמשתי בפלסטיק של הפתעת הקינדר כשבלונה, אפשר כמובן יותר גדולים)



בערך 2.5 ס"מ קוטר.











מכינים את החלק האחורי:


על חלק אחד מסמנים 2 נקודות וחורצים אותן (עם מספריים/קוצץ) בזהירות, משחילים חתיכה קטנה ממנקה המקטרות ומקפלים את הקצוות מהצד השני (כמו סיכה מתפצלת). אופציה נוספת היא פשוט לתפור עם חוט רקמה לולאה קטנה.

זה החלק שנתפור לבד/משטח כשנשתמש בכפתור.


כך זה יראה (בערך) הצהוב הוא מבט מקדימה והתכלת מאחור (שניהם מדגימים צד אחד-האחורי- של הכפתור שלנו):


אני מקווה שאצלך הרקע יותר מוצלח - אני נשבעת שזה הצבע של הכרית.








על החלק השני של הכפתור (הקדמי) רוקמים את הדוגמא - כשמסיימים לא גוזרים את החוט!











מצמידים את 2 החלקים שמאל אל שמאל (כך שראש הסיכה המתפצלת שלנו פונה החוצה) וממשיכים לרקום מסביב עד לכמעט סגירה (עשיתי "תך שמיכה" אבל אפשר גם תך רגיל מסביב או סטן).


סגירה: מכניסים מעט אקרילן לנפח וסוגרים את התך מסביב לכפתור.








זהו, מוכנים.








תפרתי אותם לנייר מדוגם כך:


תפרתי כמובן כ"כפתורים" לא חיברתי כאפליקציה - זה הרעיון...






והנה קצת שלבים מהכנת הקופסא שנשאלתי עליה:

את קופסאת הנעליים עטפתי בבד (כמה אושר מהשימוש בספריי דבק, אולי זה האדים) והוספתי פרח לבד אדום:


הבד מאיקאה "שלפני השריפה" (אולי זה המקום להודות שהיינו שם יום לפני ויכול להיות שמחשבה יוצרת מציאות.. כי קצת מלמלנו איחולי שתשרפו בקופה..אבל באמת באמת שאני מצטערת!), היה חיסול של המון בדים ב10 ש"ח למטר.





ואלו השלבים: גזרתי את הבד עם שוליים לקיפול פנימה (הרבה שוליים.. לא היה לי כוח למדוד) והתחלתי לקפל יפה...


כשראיתי שהדברים מסתדרים ריססתי את הקופסא בספריי והצמדתי לבד - בהתחלה לאורך השדרה ואח"כ בצדדים.



כשהכול היה מודבק, גזרתי שאריות (במיוחד מהצד החיצוני בכדי שלא יהיה עבה מדי והקופסא לא תוכל להסגר)



גזרתי קרטון לציפוי הפנים (מדדתי את הצדדים וגזרתי מקרטון קורנפלקס - תמיד קצת פחות מהגודל הסופי- לפחות בחצי ס"מ)



הדבק יוהו לא שרד אגב, בסוף הדבקתי עם הספריי גם כאן (ריססתי את הקרטון, לא את הקופסא, והצמדתי בלחץ)






הדבקתי את הקרטון בצד הפנימי כך שיכסה על כל המראות הקשים:




עכשיו זה נראה נקי ונחמד.







והוספתי פרח מלבד אדום, מהגזרה הזו של the purl bee. אני מחבבת את הפרחים האלה, קלים ותמיד יוצאים מרשימים (-:


את הפרח תפרתי לקופסא (את התוית מהלבד הדבקתי, לאחר שתפרתי על הלבד נייר עם טקסט).

מקווה שעזרתי..



ולסיום.. גם אני קיבלתי משלוח מנות (-: מעבר לכל הטוב שהיה טמון בו, ההשקעה והמחשבה בכל הפרטים (והממתקים..) אני נוכחת כל פעם לגלות שהציפייה, ההליכה לדואר, קבלת החבילה זה חלק גדול מהכייף (-: ממש מכניס ריגוש לחיים.


תודה מירי! אני אוהבת ה-כ-ל!





אורי נשפך מצחוק כשראה אותי פותחת את הארגז הענק ומתרגשת נורא וזה הזכיר לי שלפני כמה שבועות אירחה אותי (אירוח מופלא!) קואלה22 לערב יצירה. בסביבות 2400 כשבעלה המקסים חזר הביתה מהגלות הוא אמר לי משפט מעולה..אז הנה ציטוט היום:

"אתן מכינות דברים כלכך לא פרקטיים, שאין לכן ברירה אלא לעשות החלפות בינכן."

אורי מהנהן במרץ (אם הוא היה טורח לקרוא כמובן, מהנהן בתוך הראש שלי..).

איך, איך אפשר להגיד את זה על נרתיק חיתולים של שרון רותם????

(-:



נשיקות

בעיקר פורמת

5 תגובות:

  1. חמודים מאוד הכפתורים האלה, תודה על ההדרכה... אפשר להכניס לתוכם בשלב המילוי איזו דיסקית פלסטיק או כל דבר שיקשיח אותם.
    נרתיק החיתולים מתוקי, והקופסא מקסימה, ואיך פספסתי סייל ב 10 ש"ח למטר (ועוד לחשוב שמה שלא קניתי היתמר בעשן שחור לשמים, באסה!).

    השבמחק
  2. הכפתורים האלו מתוקים ממש והקופסא משהו משהו... גם אני לא מאמינה שפספסתי את המבצע הזה באיקאה.
    וזה שבעלי המקסים [:-)] אמר דבר כזה... כנראה שהייתי ממש עייפה כי אני לא זכרתי את זה ממש אז מזל שאת פה! (רק זכרתי שהוא אמר משהו שהצחיק אותנו ;-) )

    השבמחק
  3. מראש אני מתנצלת אם מישהו יעלב...אבל איזה משפט איום ולא מפרגן להגיד על מה שאנחנו עושות! יחונך מחדש הבעל של קואלה 22! אני אפילו יודעת איך וזה מאד פשוט... לתפור לו משהו!

    השבמחק
  4. הכפתורים מתוקים מאוד. ואין על התיק של שרון רותם (:

    השבמחק
  5. אחלה כפתורים, תודה.
    והנרתיק חיתולים מעלף, ברור.

    השבמחק