יום שלישי, 17 באוגוסט 2010

דבר 2 או ברוך הבא יהל!

אז זוכרים את הרשומה הקודמת? זו שהיתה אמורה להתפרסם אתמול אבל פשוט לא הספקתי..
המתנה נמסרה ליעדה מוקדם מהצפוי..




ז"ת לא מוקדם בכלל, רק שבצהריים התקשרתי לנזוף שתכף אנחנו נוסעים לטייל קצת ושאני מתעקשת לממש את ההזמנה ללידה.. כן! הוזמנתי ללידה.




זו ההזמנה המופלאה ביותר שקיבלתי ולמרות שידעתי מהשניה הראשונה שזו תהיה אחת החויות המרגשות בחיים (הנחתי שאולי הלידות שלי עדיין ירגשו אותי טיפה יותר.. ובטח שלא תוציאו ממני הודאה ..) לא האמנתי עד כמה (-:

הוזמנתי לשמש כזוג ידיים נוסף, בעיקר כמשיהי שמכירה את הבית ויכולה לשטוף כלים/לשלוף מגבות מארונות/למצוא במהירות דברים שלא חשבת שתצטרכי דווקא בלידת בית - אבל לי לא היה אכפת - העיקר שאהיה שם!
חוץ ממני (נשמע כאילו אני בטוחה שלי היה התפקיד החשוב ביותר, מה?) תוכננה להיות במעמד גם יולדת אחת, בעל תומך, מיילדת מנוסה, עוזרת למיילדת וסטאג'רית. כן, לא הייתי אמורה לעשות הרבה.

בערב קיבלתי טלפון ראשון שיש משהו.. זה כנראה לא זה.. נדבר אח"כ.. תמיד מתחיל ככה, לא? התחלתי להתארגן נפשית. שעה אחרי כבר הודיעו על צירים: חמותי האלופה הסכימה להגיע ב0500 בבוקר להחליף את הבעל בשמירה על הילדים ואני עשיתי סידורים קטנים אחרונים.. שטפתי כלים, ניקיתי מטבח, שטפתי רצפה (בכל זאת חופש גדול, היו 5 בני 3 שהתרוצצו כל היום ואמא של הבעל מגיעה - ככה זה בפולניה. חזק ממני). כשהתקבלה הודעת הטקסט "הפקק בחוץ, אפשר לפתוח את השמפניה" הודעתי שאני בדרך. רק נכנסתי להתקלח, ארזתי את המתנה, הכנתי בקבוק, הרדמתי ילד ונסעתי.

כל הדרך עודדתי את הסקודה המזדקנת ואכן הצלחנו לצלוח את העליות לצפון וכשהגעתי ראיתי דמות גברית בשער. המחשבה הראשונה היתה שהיא סובלת וצועקת עד שהשכנים הגיעו להתגודד סביב הבית.. אבל היו אלה הסבים שבאו לקחת ממש עכשיו את הילד הגדול שנרדם (-: החלפנו כמה מילים (בעיקר ננזפתי על רמת ההתרגשות שלי) ונכנסתי מלווה בסבא הביתה. בית ריק. ואז מחדר השינה יצא האבא הגיבור ופקד "אבא, נבו למטה, קחו אותו וסעו. אל תכנס" ונעלם. הבנתי שהוא מזמין אותי לחבור לצוות הפעיל.. נכנסתי במהירות לגלות ש.. זה רק אנחנו. וצירי הלחץ כאן. ועכשיו.

קשה לכתוב סיפור לידה, במיוחד כשהוא לא שלך אבל אני חייבת.. אדלג על חלק מהפרטים, את הכל כתבתי ליהל הקטן שיוכל להנות מסיפור לידה רב צדדים (-:

מאותו רגע הכל קרה כל כך מהר, שטפתי ידיים והצטרפתי, ר' כבר היתה על שש וקיבלה את פני עם ציר הלחץ השני שלה והאב הגיבור הסתכל עלי והחווה בעיניו אל - ראש! ז"ת כיפה של ראש בדרך אלינו! הבאתי שמן ושפכנו כמויות, מרוב לחץ התחלתי כמובן לדבר ("את מדהימה, כל הכבוד, זה כאן.. מצאתי בקלות הרבה סופרלטיבים חיוביים..). ר' הצליחה לשנות תנוחה (כל הכבוד לך בובה!) ועברה לשכב על הצד כשהרגל שלה עלי וא' מאחוריה ובציר הבא כבר מחזיק את הראש המושלם בחוץ - הסתכלנו אחד על השני וראינו שהוא סגול ומכוסה קרום (בדיעבד אנחנו יודעים שזה נורמאלי..), א' הוריד את המעטפת ותוך דקה הגיע עוד ציר שהביא אלינו את יהל! חבל הטבור היה כרוך סביב הצוואר אבל ברפיון (המיילדת הגדירה זאת אח"כ כ"שרשרת"), תמכנו, החזקנו, סובבנו, תפסנו כשהחליק.. התכסנו במי שפיר (-: הנחנו את הדבר הקטן והחלקלק על ר' צמוד צמוד, כיסנו בשמיכה וכובע וחיכינו למוצא פיו.. הוא פתח עיניים ודיבר אלינו קצת מה שכמובן שימח את כולנו מאוד מאוד מאוד מאוד. ברוך הבא לעולם פיצי! אתה מושלם! אחסוך את תיאורי הדקות שעברו עלינו לאחר מכן, צירים והתכווצויות, שיליה שמתעקשת לצאת - יהל נשאר על אמא כמובן מחובר לחבל הטבור, החלטנו שאנחנו מנסים לחכות עם השילייה כמה שאפשר ולשמחתנו המיילדת הגיעה ותפסה פיקוד.

השלייה הוצאה, חבל הטבור נחתך לבסוף (אני!) ומהשלב הזה הכל קרה לאט, לאט ובקצב הנכון. כל כך הרבה דברים "קטנים" נרא פתאום אלמנטריים לכל לידה - השקילה למשל שהתבצעה כשהוא בתוך מנשא בד עטוף חיתול וקרוב קרוב לאמא, ולא, לא בדקה הראשונה.. (3.150 ק"ג אגב). הוא ינק ואני הצלחתי למצוא סופסוף דברים שבהם אני מוצלחת יותר כמו למצוא לאמא שלו בגד שתוכל ללבוש בלילה ולהניק, היא לא חשבה על העניין (אני באה לסדר לך את הארון! סימנתי כמה דברים לעצמי..), לתעד, לנקות קצת ולהערים מערום כביסה, להכין לעצמי קפה ולהתפעל מהאשה היפיפיה הזו שהביאה לעולם ילד ממש עכשיו.

זו היתה לידה מהירה מדי אבל קסומה, ציפיתי למרחץ דמים וזכיתי לחזות בפלא מדהים (וזה שונה לגמרי לראות מבחוץ).

בעיקר, היה לנו מזל.

והנה הם:

















ואלו הדמויות הפועלות.. מימין ניתן לראות אבא אחד - על החולצה שלו אלו לא כתמי זיעה (למרות שבהחלט הזענו) אלא זכרונות משפריץ מי השפיר (-: מרגיע בטלפון את המיילדת..


ומשמאל זו התמונה היחידה שלי עם הפלא הקטן, הייתי כ"כ להוטה להוכיח שהיה כדאי להביא אותי שמרגע שהתפנו ידיי התחלתי לצלם ולתעד (וזה לא היה קל עם מצלמות ללא בטריות! שוב מוטיב ה"לא חשבנו"..).




כמה שעות לאחר הלידה חזרתי הביתה גדושת אדרנלין (לאחר שהבהרתי ליהל הצעיר שג'ינס של חגית טסה עולה 680 ש"ח וזה יורד לו מהחשבון.. וכן, כן הבאתי בגדים ללבוש ללידה ואפילו בגד ים שאוכל להכנס לבריכה שלא היה זמן למלא..), כולם עוד ישנו אצלי כמובן. לאט לאט אני מתחילה לעכל את החויה (אה, למשפחה המורחבת שלום, טוב להם והם מאושרים מאוד בבית), מתחילה להבין מה עשינו.. איזו אחריות.. וגם הרהורים על איזה מזל. ובסופו של דבר מזל שסמכנו על הטבע ועל ר' שידעה להתחבר בצורה מופלאה שכזו. גיבורת-על.
אהובים שלי, הייתם אמיצים ומדהימים. תודה שנתתם לי לקחת חלק.


מקווה שלא העמסתי בהתרגשות מבטיחה לחזור לשגרת הריחוק שלי מהרשומה הבאה..
ליל מנוחה,
בעיקר פורמת

10 תגובות:

  1. יווו, כמה מרגש ומיוחד. איזה כיף לך שהיית חלק מלידה כזו!
    מזל טוב, וסחתיין עליך שהצלחת לזכור להביא את המתנה המדליקה, יחד עם שאר האירגונים...
    את כותבת מצוין.

    השבמחק
  2. קולולולולו
    יופי של מקצוע אלטרנטיבי יש לך "מפיקת לידות" או "תומכת טכנית".
    מתוכננות עוד מתנות לקטן?
    אם את כבר מכירה את כל הארונות את יכולה לאסוף את כל המזכרות של הגדול, ולהוסיף שדרוגים/שיפוצים קטנים. פצ'ים על כתמים, את יודעת...

    השבמחק
  3. איך באמת עדיין לא יצרו כזה מקצוע?? מפיקת לידות, קונספט מעניין אההממ.. אשקול את העניין (-:

    השבמחק
  4. צ'מעי יש לי לב חלש! סחתיין על ההפקה ועוז הרוח. אני מאלה שלא יודעים ללדת ככה אז תמיד אני נושמת לרווחה כשאני מגלה שהכול נגמר בסדר גמור.איזה כיף להם ולך .

    השבמחק
  5. מרגש לקרוא ואת כותבת נפלא. החזרת אותי 13 שנה אחורה אחותי ילדה כך ללא תכנון(פשוט לא הספיקה). בת מקסימה העונה לשם נועה.
    אני בטוחה כשייש תוכנית מוקדמת ללידת בית הכל רוגש וגועש סביב לידה ביתית, ועל כך מזל טוב לכולם.
    שמחה לשמוע שלזוג המלכותי שלום ושנולד ילד בריא.
    יש לך זכות עליו עכשיו.

    השבמחק
  6. אין ספק שאם הם לא היו מתכוננים מראש ללידה ביתית (למרות שממש לא כך צפינו) היה הרבה יותר קשה. ומזל שכך הסתיים, ללא תכנון נשמע לי מלחיץ מאוד.. ותודה רבה (-:

    השבמחק
  7. גל גל
    תתחדשי על הבלוג- אני נהניתי מכל פוסט גם מהתוכן, מההומור ובעיקר מהאומנות- כל הכבוד!!
    וחבל שחיכית עד עכשיו
    מתי תשימי פסוט על כיסויי הדרכונים שלנו?
    מצפה לקרוא עוד הרבה פוסטים מרגשים, מצחיקים ונעימים
    פיצקושית מעולש

    השבמחק
  8. לזה קוראים "סביבה תומכת", לא? תודה יקירתי

    השבמחק
  9. וואווו וואוווו איזו חויה מדהימה קסומה וענקית ...
    שמחה בשמחתכם

    השבמחק