יום חמישי, 12 באוגוסט 2010

הדרכה מצולמת: דבורת אצבע לשנה טובה במיוחד

לכבוד ראש השנה - הדרכונת קטנה ל"אגרת" שלי לשנה מתוקה:










מי מצטרפת??





ואלו החומרים לדבורניות:
-לבד צהוב לגוף
-לבד כהה לפסים (אני לא אוהבת להשתמש בשחור אז -השתמשתי בסגול כהה, גם כחול יוצא חמוד מאוד)
-לבד בהיר לפנים (אפשר לבן, ורוד בהיר או בז'-פולני, מה שכמובן אני בחרתי..)
-לבד לבן לכנפיים
- חוט רקמה שחור ומחט
-מנקה מקטרות שחור (מנקה אחד מספיק ל2 זוגות מחושים)
-דף כותנה מודפס (שלי מנתנאלה)
-מספריים טובים
-מכונת תפירה או חוט ומחט (צבע צהוב או בהיר)










מציירים את הגזרה על נייר (הוספתי איור בהמשך) וגוזרים את החלקים - כך שיהיו גוף, פנים (ז"ת לתייר שוב את הפנים) וכנף (אפשר לסמן עליה את המיקום הרצוי למחוש). אפשר לגזור גם את הפס והמשולש הכהים מהגוף.









אולי האיור הזה יעזור, אפשר כמובן יותר גדול - אני ממליצה לא להקטין מעבר למידות שרשמתי.











חותכים מנקה מקטרות לשניים, לכל דבורה מספיק בהחלט חצי ואפשר אפילו להשתמש בשליש ולוותר על הכיפוף בסוף (בגלל שילדים ירצו לשחק בזה הייתי ממליצה להשאיר מכופף אחרת הקצה חד).





מכופפים בצורה כזו:


כדאי לבדוק על הגזרה אם ישנה שביעות רצון מספקת ממבנה המחושים, לתקן אם צריך. גם אחרי התפירה אפשר לשחק עם מנקה המקטרות אז בלי לחץ...













גוזרים את הלבד, את הצד האחורי אני גוזרת ללא השפיץ אבל זה לא חובה.




ממקמים לפי האיור, אפשר לשפץ קצת גזירה אם צריך.


רוקמים את הפנים.



"משפדים"























תופרים את החלקים לצד הקדמי (פנים, פסים), כדאי לחבר גם את הכנפיים לצד האחורי, זה מקל על החיבור הסופי.





ממקמים בין שני החלקים את המחושים ואת הבד המודפס, מחברים בסיכות ותופרים מסביב (לא לתפור כמובן בצד התחתון)














הדבורה מוכנה.
וכמה שהיא ידידותית..





אפשר כמובן לשחק עם הבעות הפנים ברקמה ולהתחיל לצלם אותה מתעופפת בבית...




והצעת הגשה -

מקפלים בריסטול מלבני 2 קיפולעם - נוצרים 3 חלקי רוחב (שיוצרים מהצד צורה שלN הפוכה), מעמידים כמו בתמונה וגוזרים את החלק הקדמי כך שישאר ממנו רק פס צר בחלק התחתון עם בליטה (עליה מולבשת הדבורה) - אם לא ברור כתבו לי ואסביר שוב..

אפשר לשרבט מסביב (-:
ומעטפה תואמת כמובן!
שנה טובה!
נשיקות,
בעיקר פורמת

5 תגובות:

  1. יו! אני מאוד נהנית לקרוא אותך, הכל כאן מקסים והבלוג נהדר, ורק לפי הדבורה המתוקה הזאת הבנתי מי את, כי קיבלתי ממך דבורה כזאת לפני שנה! :-)

    השבמחק
  2. אז נחשפתי.. תודה רבה רבה! - אבל למה את מגלה שאני ממחזרת?? (-:

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  4. יופי, הצלחתי להירשם, יפיפה, אכין מתנה לאחיינים... :)

    השבמחק